top of page

כיצד לבחור מכסחת דשא לגינה?


מכסחת דשא


הכלי המרכזי בתחזוקת מדשאה הוא כמובן מכסחת הדשא. פעם היה סוג אחד של מכסחת, כזו עם מנוע בנזין. היום יש כל מיני סוגי מכסחות: חשמליות, נטענות, רובוטיות... כיצד תדעו באיזה סוג לבחור? הרי מדריך קצר שיעשה לכם סדר.


נגמרו הימים שצריך להחזיק ג׳ריקן של בנזין במחסן בשביל לכסח את הדשא, או לערבב דלק ושמן בשביל החרמש המוטורי. היום כמעט כל בעלי הגינות שמתחזקים את המדשאה בעצמם רוכשים מכסחת חשמלית.


המכסחות החשמליות מתחלקות לשני סוגים: כאלו שעובדות על 220v וצריכות להתחבר עם כבל לשקע בקיר וכאלו שעובדות על סוללות. בשתי הקבוצות יש מכסחות שאתם צריכים לדחוף ויש כאלו שנוסעות בעצמן. במדשאה קטנה זה לא נורא לדחוף את המכסחת בעצמכם אבל במדשאות בינוניות וגדולות, ובעיקר כאשר הדשא גבוה, זה מאוד עוזר כשיש למכסחת הנעה עצמית.


מכסחת דשא נטענת
מכסחת דשא נטענת

מיד אפרט על כל סוג וגם אצרף לינק לדוגמא למכסחת מומלצת מכל סוג, אבל קודם אספר לכם שחברתי לאייל גארדן סנטר וארגנתי 10% הנחה בלעדית לקוראי הבלוג על כל המכסחות וכלי הגינון באתר ובמשתלה. לקבלת ההנחה הקלידו omer10 בקוד הקופון בדף התשלום. שווה, נכון?


  • מכסחת חשמלית - כזו עם כבל שמחברים לשקע. לרוב ללא הנעה עצמית. זו האפשרות הכי זולה של מכסחת דשא, וזה אולי מספיק למדשאה קטנטנה בדירת-גן עירונית אך לכל דבר יותר מכך זה פשוט לא נוח לעבוד עם כבל ואני ממליץ לדלג ישר למכסחת נטענת. לחצו כאן כדי לראות מכסחת חשמלית זולה >>

  • מכסחת נטענת - העולם התקדם לכלים עם סוללות נטענות והיום אפילו גנני תחזוקה כבר מחזיקים בהם. הם קלים, שקטים, בלי ריחות של דלק וחזקים מאי פעם. לדעתי ל99% מבעלי הגינות הפרטיות הם הכלים המתאימים ביותר. ועוד יתרון הוא בשיתוף המטען והסוללות עם כלים נוספים כמו חרמש, מפוח ומסור - מה שמוזיל מאוד את החבילה הכוללת. גם כאן ניתן לבחור בין מכסחת נדחפת לנוסעת. לרוב החברות יש כמה רמות של עוצמת מנוע לגדלים שונים של מדשאות: 24v, 48v, יותר מוכוון ללקוח הפרטי ו-80v לגננים ובעלי גינות גדולות. אם יש לכם מדשאה קטנה לחצו כאן כדאי לראות דיל משתלם במיוחד של מכסחת + חרמש + מפוח + מטען + סוללות>>




  • מכסחת בנזין - מתאימות לגנני תחזוקה ובעיקר במגזר הציבורי, לתחזוקה של מדשאות ענקיות ולבעלי גינות שמתחזקים גם שטחים גדולים של עשבי בר. לא מומלץ לגינה הפרטית.

  • מכסחת רובוטית - ישנם זני דשא, כמו דרבן למשל, שמצריכים המון כיסוח. אפילו עד כדי פעמיים בשבוע בקיץ (!). אני לא מכיר אף אחד שרוצה לכסח בתדירות כזו - וכאן בדיוק היתרון העצום של מכסחת רובוטית. ממש כמו השואב אבק הרובוטי שמטייל לכם בבית ישנו פתרון דומה לכיסוח הדשא. מכסחת רובוטית יכולה לעבוד אפילו כל יום (או לילה) והתוצאה היא מדשאה מושלמת כל השנה ללא מאמץ. המכסחות הרובוטיות התקדמו מאוד עם השנים ורובן מצוידות במגוון חיישנים, מצלמות ובינה מלאכותית כך שהן מסוגולות להתמודד טוב יותר מבעבר עם תנאי שטח שונים. זה עובד מצויין בעיקר בגינות מסודרות עם גבולות הגיוניים למדשאה. לדעתי זו השקעה משתלמת ביותר ששווה לבדוק, בעיקר אם לוקחים בחשבון את החסכון בזמן / הוצאות על גנן תחזוקה. ועם הקופון שארגנתי לכם אתם יכולים לחסוך עוד 360 -460 ש״ח בקניה (תלוי בדגם). לחצו כאן כדי לראות מכסחת דשא רובוטית >>




חרמש מוטורי


לא משנה באיזו מכסחת תבחרו עדיין תצטרכו גם חרמש כדי לגזום את הקנטים של המדשאה. זה חשוב כדי לשמור על מראה נקי ומסודר וגם כדי למנוע מהדשא לנדוד אל תוך הערוגות וגומות העצים. ולא, תוחם דשא לא באמת תוחם את הדשא... מאכזב אני יודע.. תחשבו עליו כעל הקו של המדשאה שאותו אתם צריכים לתחזק. שימו לב לא לפגוע עם החרמש בגזעים של עצים - זה יכול להרוג עץ צעיר ברגע אחד.


חרמש נטען
חרמש נטען

וכמו עם סוגי המכסחות גם בחרמשים יש חשמלי, נטען ובנזין וגם כאן ההמלצה שלי לרוב האנשים היא לקנות חרמש נטען על סוללות - מאותו הסוג של המכסחת כמובן כדי שתכלו להשתמש באותם מטען וסוללות.


לגינה הפרטית הכי משתלם לרכוש קיט של מכסחת, חרמש ומטען עם סוללות. לחצו כאן כדי לראות קיט כזה לגינה קטנה>>


ואם הגינה שלכם לא קטנה או שאתם רוצים גם לקצור עשבי בר עם החרמש לחצו כאן כדי לראות חרמש חזק יותר (גוף בלבד)>>


וסתם שתדעו, ההנחה שארגנתי לכם תופסת על כל המוצרים שבאתר ובמשתלה, אז אם אתם רוצים לרכוש דשנים, הדברה, מברגה או אפילו מרבדי דשא - הקלידו את קוד הקופון omer10 ותזכו ב-10% הנחה. שווה לא?


בהצלחה.





bottom of page